Nimikkokohteet

Nimikkolähetti Itä-Euroopassa

Seurakuntamme nimikkolähetti Anu M. työskentelee Itä-Euroopan muslimialueella. Tätä työtä tuemme Suomen evankelis-luterilaisen Kansanlähtyksen kautta.

Medialähetystyö Intiassa

Medialähetys Sanansaattajat toimii yhteistyössä TWR-Intian (Trans World Radio) kanssa. Tuemme TWR-Intian tekemiä radio- ja televisio-ohjelmia sekä jälkihoitotyötä useilla eri kielillä.

Tuemme Iloa Intiaan-työtä kustantamalla radio-ohjelmia mauchin kielellä. Keräämme varoja tähän järjestämällä Iloa Intiaan-kahvikutsuja.

Stipendiaatti Thaimaassa

Tuemme Thaimaan kirkon teologisesta seminaarista valmistuneen teologin Phongsak "Kopi" Aesen opintoja ja työtä Suomen Lähetysseuran välityksellä. Kirkko kasvaa erityisesti Pohjois-Thaimaan köyhissä vuoristokylissä, joiden seurakuntiin instituutista valmistuneet usein sijoittuvat.

Mongolia

Tuemme luterilaisia raamattukouluja Lähetysyhdistys Kylväjän kautta. Raamattukoulut antavat opetusta seurakuntien vastuunkantajille ja vapaaehtoisille.

Mongolia avautui ulkomaailmalle 1990-luvun alussa. Kristittyjä arvioidaan olevan noin 60 000, valtaosa nuoria tai nuoria aikuisia. Seurakuntien perustoiminta hoituu itsenäisesti ilman lähetystyöntekijöitä. Koulutusta kuitenkin tarvitaan, sillä kristinuskon tuntemus on ohutta. Koulujen toimintaa koordinoi Ulaanbaatarin raamattukoulu.

Kummilapsitoiminta

Kivilahden lähetyksen ystäväpiiri tukee kummilastansa Lavenda Atienoa Keniassa. Lavenda on 4-vuotiaana orvoksi jäänyt tyttö, joka käy peruskoulua. Lisäksi seurakunnan työntekijät tukevat bangladeshilaisen Barshan koulunkäyntiä.

Intialaisella kadulla kulkee paljon ihmisiä. Taustalla kirkko.