Kodin siunaus

Kodin siunaaminen on rukoushetki, jossa kiitetään kodista, pyydetään siunausta sen asukkaille ja rukoillaan, että kodissa vallitsisi rakkaus. Kodin siunaamisen rukoushetken kaavaanLinkki avautuu uudessa välilehdessä kuuluu siunauksen lisäksi rukousta, raamatunlukua ja laulua.

Kodin siunaamisen voi toimittaa pappi, seurakunnan työntekijä tai seurakuntalainen. Jos haluat työntekijän toimittamaan tilaisuuden, ole yhteyksissä seurakunnan toimistoonLinkki avautuu uudessa välilehdessä ja sovi järjestelyistä.

Koti siunataan useimmiten muuton jälkeen tai ensimmäistä yhteistä kotia perustettaessa. Myös vapaa-ajan asuntoja tai muita tiloja voidaan siunata. Tilaisuuden voi halutessaan myös yhdistää esimerkiksi tupaantuliaisiin tai kotona vietettävään lapsen kastetilaisuuteen, avioliittoon vihkimisen yhteyteen tai muuhun juhlaan.

Perhe, johon kuuluu isä, äiti, tyttö ja poika, istuvat sohvalla. Äidillä on sylissään ruskea koira.