Avoin raamattu alttaripöydällä.

Jumalanpalvelukset ja uskonelämä

Yhteinen jumalanpalvelus on seurakunnan toiminnan keskus, johon kutsutaan kaikkia. Jumalanpalvelus on kahdensuuntainen: me palvelemme Jumalaa ja Hän palvelee meitä. Ehtoollisjumalanpalvelusta kutsutaan messuksi ja jos ehtoollista ei vietetä niin kyseessä on sanajumalanpalvelus.

Pääkirkossa kokoonnutaan jumalanpalvelukseen pyhäpäivisin klo 10. Joulun jälkeen jumalanpalvelukset siirtyvät seurakuntatalolle talvikaudeksi ja ennen pääsiäistä palataan taas kirkkoon.

Kivilahden kirkossa messu on keskimäärin kerran kuukaudessa klo 13.

Naarvan kirkossa kokoonnutaan jumalanpalvelukseen joulun, pääsiäisen ja kesäkauden aikana.

Tule mukaan toimimaan jumalanpalveluksessa vapaaehtoisena!

Messussa tapahtuu monenlaisia asioita. Papit, kanttori ja seurakuntamestari hoitavat heille kuuluvia tehtäviä mutta sen lisäksi tarvitaan vapaaehtoisia muun muassa tekstinlukuun, kolehdin kantoon, tervehtimiseen ovilla ja kahvituksiin. Koulutetut avustajat toimivat myös ehtoollisavustajina.

Kirkkojen lisäksi viikkomessuja ja hartaushetkiä toimitetaan terveyskeskuksessa, palvelukeskuksessa ja eri hoitokodeissa etukäteen laaditun listan mukaan. Yksityisiä ehtoollisen viettoja toimitetaan erikseen pyydettäessä.

Pieni risti naisen kämmenellä

seurakuntapastori

Vapaapäivät maanantai ja tiistai. Kasvatus, aikuistyö ja diakonia