Nuoret

Ilomantsin seurakunta tarjoaa nuorille mahdollisuuden kerhojen ohjaamiseen sekä isoskoulutusta. Isoskoulutus koostuu monista eri tapahtumista, retkistä ja koulutuspäivistä. Isoskoulutuksen jälkeen on mahdollista päästä isoseksi rippikouluun tai varhaisnuorten leireille.

Isostoiminnan tavoitteena on, että nuori tutustuu syvemmin seurakunnan toimintaan ja sen myötä usko kolmiyhteiseen Jumalaan vahvistuu. Isostoiminta antaa eväitä kristittynä elämiseen.

Nuorisotyönohjaaja vierailee kouluilla ja on tavoitettavissa pyynnöstä myös muina aikoina. Nuorten ideoita ja toiveita nuorisotyön toteuttamiseen otetaan ilomielin vastaan!

Seurakunnan nuorisotyön päivityksiä voi seurata Instagramista nimellä ”pogostansrknuoret” ja Facebookissa sivulta "Ilomantsin ev.lut. seurakunta".

Nuorisotyönohjaajan tavoittaa perinteisten menetelmien lisäksi WhatsAppilla numerosta 0400 193 500, sekä IG:n kautta. Seurakuntapastorin tavoitat numerosta 040 585 9322.

Isoskoulutus

Isoskoulutus vuoden 2023 rippikoulun käyneille alkaa 8.-10.9, Isosleirillä Vaiviossa. Mukaan Vaivioon voivat ilmoittautua myös jo aiemmin isoskoulutuksen käyneet! Isosleiri on osallistujille maksuton. Jos haluat osallistua isoskoulutukseen, mutta sinulta jää jostain syystä Vaivion leiri väliin, niin laita Ainolle viestiä.

Vaivion isosleirille voit ilmoittautua klikkaamalla tästä. Ilmoittautuminen on auki 27.8. asti.

Toinen syksyn isosleiri järjestetään yhteistyössä Ilomantsin ort. kappeliseurakunnan kanssa Sikrenvaarassa 6.-8.10. Ilmoittautuminen leirille aukeaa syyskuun puolessa välissä.

Nuoret istuvat pöydän ääressä ja maalaavat paperille taideteoksia. Osa nuorista värittää värityskuvia.