Diakoniatyö

Diakoniatyö on kristilliseen uskoon ja rakkauteen perustuvaa palvelua kirkossa. Diakoniatyössä etsitään, lievitetään ja poistetaan ihmisten hätää ja kärsimystä erilaisissa tilanteissa. Kirkollinen diakoniatyö pyrkii auttamaan erityisesti heikoimmassa asemassa olevia sekä niitä, jotka jäävät muun avun ulkopuolelle.

Diakoniatyö voi olla esimerkiksi vammaisten tai vanhusten ryhmätoimintaa, sielunhoitoa, kriisiapua, taloudellista auttamista ja erilaisten ongelmien yhdessä selvittämistä.

Diakoniatyön ryhmätoiminta ja tapahtumat

• Vanhusten päiväkahvit kerran kuussa klo 14-15.30
  • Työttömien ja vähävaraisten ruokailu
  • Kerhotoiminta näkö- ja kuulovammaisille sekä omaishoitajille
  • Sururyhmä
  • Leirit ja retket

Diakoniatyön järjestämiä tapahtumia voit tarkemmin selata Tapahtumista. Lisää diakoniatyöstä löydät Apua ja tukea sivulta. Voit rohkeasti ehdottaa uusia ideoita toimintaan!

Lisätietoa diakoniaryhmistä voit kysellä diakonissa Suvi Remekseltä 0400 234 964

Kolme vanhusta kävelee kadulla käsikynkkää.