Sormi osoittaa tekstiä raamatun sivulta, taustalla laulaja ja kitaristi.

Ilomantsin Ev.lut. seurakunnan majataloillat alkoivat toukokuussa 2010 Pekka Simojoen innoittamana. Niiden tarkoitus on olla "matalan kynnyksen" tilaisuuksia, joihin jokainen ilomantsilainen uskaltaisi tulla mukaan. Tilaisuudet ovat yleensä sunnuntai-iltaisin seurakuntatalolla, joskus jalkaudutaan muuallekin.

Jokaisella majatalolla on oma ajankohtainen teemansa, jonka ympärille ohjelma koostuu. Tilaisuuksissa vierailee usein puhuja- ja musiikkivieraita oman seurakunnan työntekijöiden ja seurakuntalaisten ohjelmaosuuksien lisäksi. Kaikissa majataloissa on rukousosuus. Musiikkia on ohjelmassa paljon ja lapsetkin on huomioitu. Tarvittaessa on järjestetty lapsiparkki. Tilaisuudessa on aina pieni iltapala, jonka aikana on tilaisuus keskustella toisten kanssa.

Majatalo-toiminnan pyörittäminen tapahtuu pitkälti vapaaehtoisvoimin ja suunnittelutilaisuudet ovat kaikille avoimia tilaisuuksia. Jokainen on tervetullut toimintaan mukaan; voit toimia keittiössä, lapsiparkissa, kuljettajana, roudarina tai tuo aivan oma erikoisosaamisesi Jumalan käyttöön. Yhdessä tekeminen on virkistävää ja palkitsevaa.

Myös Majatalo-musiikkiin ovat kaikki laulajat ja soittajat tervetulleita.

Pekka Simojoki esiintyy Ilomantsin torin lavalla.

Majataloiltojemme 10-vuotisjuhlaa vietettiin Ilomantsin torilla ja paikalla oli myös majatalotoiminnan "isä", Pekka Simojoki.

seurakuntapastori

Vapaapäivät maanantai ja tiistai. Kasvatus, aikuistyö ja diakonia