Ilomantsin seurakunta on liittynyt Kuopion aluekeskusrekisteriin 1.10.2022 alkaen.

Keskusrekisteri antaa virkatodistuksia ja sukututkimustietoja Ilomantsin seurakunnan kirkonkirjoista.

Virkatodistuksen voi tilata:

1. Yksityishenkilöt: Tilaa virkatodistus verkossa -asiointipalvelunLinkki avautuu uudessa välilehdessäLinkki avautuu uudessa välilehdessä kautta (Huom. Sukututkimustilaukset täältäLinkki avautuu uudessa välilehdessäLinkki avautuu uudessa välilehdessäLinkki avautuu uudessa välilehdessä )

2. Organisaatiotilaajat: VirkatodistustilauslomakkeellaLinkki avautuu uudessa välilehdessäLinkki avautuu uudessa välilehdessä netin kautta

3. Puhelimitse numerosta 010 5733 100

4. Kirjeitse osoitteesta Kuopion aluekeskusrekisteri, PL 1064, 70101 Kuopio

5. Asioimalla henkilökohtaisesti keskusrekisterissäLinkki avautuu uudessa välilehdessäLinkki avautuu uudessa välilehdessä

Tiedoksi: Sukuselvitysmuotoiset virkatodistukset perunkirjoitusta varten saa nyt yhdellä tilauksella, kun vainaja on kuollut Kuopion aluekeskusrekisteriin kuuluvan seurakunnan jäsenenä tai ollut viimeksi jäsenenä ennen siirtymistä muuhun rekisteriin. Todistus kattaa kaikki Suomen evankelis-luterilaisten seurakuntien tiedot 15:sta ikävuodesta alkaen. HUOM! Sukuselvitykseen kuuluvista kirkon jäsenistä ei tarvitse tilata erikseen ns. elää-todistuksia, vaan sukuselvitys kattaa myös nämä tiedot.

Virkatodistus

Virkatodistuksia tarvitaan selvityksinä perhetiedoista erilaisiin tarkoituksiin. Monet viranomaiset saavat kuitenkin tarvitsemansa tiedot suoraan väestötietojärjestelmästä.

Jäsenrekisteriohjelmasta tulostettavan virkatodistuksen asiakas saa heti mukaansa. Laajoja sukuselvityksiä tarvitaan lähinnä perunkirjoituksiin. Näiden todistusten toimitusajan saat tilauksen yhteydessä.

Kirkkoherranvirasto maanantai-tiistai klo 9-12
Koivukuja 1